יו"ר איגוד בתי האבות: "יש אלפי מטפלים ללא צלם אנוש"

"תפתחו עיניים, אנחנו עדים למקרים רבים של התעללות, זה קורה בבתי אבות, אבל זה יכול להיות עם מטפל זר, תבדקו תבקרו ותשאלו, שימו לב לכל דבר חריג או שונה"
מנדי אושר No Comments on יו"ר איגוד בתי האבות: "יש אלפי מטפלים ללא צלם אנוש"

פאנל במהדורה המרכזית עם בצלאל קאהן ב"קול חי" בנושא התעללות המטפלים בבתי אבות • רוני עוזרי יו"ר איגוד בתי האבות: "צריך בבתי האבות עובדים מיומנים, מסורים יותר, אחראיים יותר. אלה מחזות מזוויעים • מנכ"ל "יד שרה": "אני שומע על מקרים איומים של מטפלים פרטיים בבתיהם של קשישים

קשיש / אילוסטרציה צילום: אביר סולטן / פלאש 90
"תפתחו עיניים, אנחנו עדים למקרים רבים של התעללות, זה קורה בבתי אבות, אבל זה יכול להיות עם מטפל זר, תבדקו תבקרו ותשאלו, שימו לב לכל דבר חריג או שונה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הסיפורים שהתפרסמו לאחרונה על מקרים קשים של התעללות בחסרי ישע בבתי אבות בחיפה, הערב במהדורה המרכזית עם בצלאל קאהן פאנל מיוחד בנושא. המרואיין הראשון הרב חנניה צ'ולק יו"ר "עזר מציון" אומר: "אני מתקשה להבין מה יגרום למטפל להתעלל בחסרי ישע, טבע האדם להיות טוב, אולי הם לא יכולים לעמוד בזה, אנחנו מחוייבים לכיבוד הורים ול'והדרת פני זקן'. צריך תמיד לעקוב אחר מה שחווים הקשישים. הכל עניין של חינוך ומיומנות של המטפלים, בהמשך הראיון הוא אומר: "כנראה מדובר במטפלים לא מתאימים".

בהמשך המהדורה בצלאל כהן מדווח על ביקור פתע של השר ליצמן בבית האבות בחיפה יחד עם מנכ"ל משרדו והוא שואל את רוני עוזרי, יו"ר איגוד בתי האבות האם הוא מכיר את התופעה? לדברי עוזרי: "הופתעתי מהתופעה, חשבתי שיתכן ויש מקרים של התעלמות מקשיש, אולי גם אלימות מילולית 30 שנה אני עובד בתחום, מנהל בתי אבות סיעודיים, שמעתי על אלימות מילולית, ועובדים פוטרו, אבל שיזרקו זקנים כמו תפוחי אדמה? לא שמעתי"

בדבריו הוא חושף מציאות מטרידה כאשר "יש עשרת אלפים מטפלים וצריך עוד חמשת אלפים, תעשה חשבון מה קורה כשעובדים שמונה עשרה שעות ביממה, כמה אפשר להישאר מטפל טוב, חוץ מזה, בין אלה שמטפלים יש לפחות חמשת אלפים שלא מתאימים, לוקחים עובדים זרים שאחרי יום עבודה בניקיון מסעדות באים לטפל בקשיש, יש הרבה עובדים מסורים ומוצלחים אך יש גם אנשים ללא צלם אנוש שעובדים בסיעוד. לדבריו: "צריך בבתי האבות עובדים מיומנים, מסורים יותר, אחראיים יותר"

בהמשך הראיונות מבקש מנכ"ל יד שרה משה כהן וקורא לציבור: "תפתחו עיניים, אנחנו עדים למקרים רבים של התעללות, זה קורה בבתי אבות, אבל זה יכול להיות עם מטפל זר, תבדקו תבקרו ותשאלו, שימו לב לכל דבר חריג או שונה, תבדקו מה התוקף של האוכל במקרר, והאם המטופל נראה מסודר ונקי, זה גם בסיעודי וגם בקשיש שנראה שהכל בסדר ובאמת עובר התעללות, תראו האם הוא מסופר ואף פעם אל תסמכו על המובן מאילו"



0 תגובות